Tuesday 17 May 2016

ORIGAMI 3D

 Ni frame gambar saya dan rakan-rakan saya. Terpikir nak buat bila tengok ada balance kertas yang saya lipat tu xcukup utk buat yang lain.

Yang dalam box bawah sekali, tu yang pertama saya buat. Pastu ada orang order, sy cuba buat yang lain, jadilah yang selebihnya tu.
 Motosikal ni x jadi seperti yang sy nak. Tapi oklah. Nampak jugak lah macam moto. Telah pun di jual. Saya sendiri pun xde simpan lagi. Alhamdulillah, rezeki.



 Rama-rama ni try je. Time tu ajar anak puan yang kt opis tu. Berminat sungguh dia dengan origami. Harap adik tu akan lebih kreatif dari sy. Kan budak lagi, masih banyak yang perlu belajar.


 Yang superman ni, orang tempah. Try jugak buat sebab xpnh buat pn. Harap mereka puas hati lah dgn apa yang saya buat. Saya masih baru lagi. Banyak lagi yang perlu dibaiki. Jadi, percubaaan itu perlu. Terima kasih kepada yang menyokong.





Minat saya pada origami ni bermula bila kawan saya tunjuk gambar origami kat laman web. Mula-mula tu tgk dia buat macam-macam origami. Lepas tu, saya mula belajar cara lipat.. then try buat. yang pertama saya buat simple je. itik. Lepas satu, satu sy buat. Kemudian, saya try buat motosikal. Lepas tu, Kapal terbang. Kapal terbang ni payah jugak nak buat. Tapi bila kita ada kesabaran, keyakinan, kita pasti boleh.

No comments:

Post a Comment