Monday 6 June 2016

TAMAN BOTANIKAL, MELAKA

TAMAN BOTANIKAL MELAKA


Taman Botanikal ni terletak kat Melaka. Dulu masa zaman belajar, suka jalan-jalan kat situ. Rasa tenang bila lihat kehijauan hutan di situ. Selain dapat melihat pelbagai tumbuhan, kita juga dapat melihat monyet-monyet yang berkeliaran secara bebas. Yang menarik perhatian saya pada masa ini, bila lihat anak-anak monyet bermain, bergurau senda. seperti mereka sangat gembira tinggal di situ.

 Ini adik saya, sengaja bawa dia jalan-jalan di sini, maklumlah jarang nak keluar bersama. Tambahan ada peluang untuk keluar bersama. Adik saya ni semua benda dia nak panjat. Tak boleh nak larang sebab saya jugak macam tu. Hehehe.....

 Kalu sampai di sini, kita dapat lihat banyak replika dinosour yang mungkin hidup zaman dahulu kala... Nasib bukan haiwan betul. kalu x, dah seribu batu kami lari.

 Selagi boleh panjat, dia akan panjat. Setinggi ni pun dia nak panjat lagi. Yang dia panjat ni, saya pun x ingt nama dia. Tapi nampak macam kelawar jer....



 Ni macam biawak pun ada.. penat dah tu, tu yang posing duduk jer...




Sapa kenal binatang ni?? Ini lah mamoth... yang dalam cerita kartun tu.. Itu pasai lah dia jarang berlakon dah. Rupanya dah dok sini sorang-sorang.
 Kalu nak amik gambar dengan yang real punya, better jangan. Gigi saja dah menakutkan. Eeeee.... Takutnya.




Panjangnya leher dia... Yang ni, adik saya nak panjat jugak tapi... hahaha... xboleh.. sedaya upaya dia try panjat dari ekor, tapi menggelongsor balik. Last-last, dia hanya mampu berdiri jer depan tu...

 Ini pun agak menakutkan jika betul..

 Jinak kan... Kalu berminat try lah datang ke sini. Tak jauh dari zoo melaka.


 Berani dia pijak kepala... Menarik tak tempat ni? Kalu bawa budak-budak mesti diorang suka. Tenang jer bila berada disini. Sapa yang singgah melaka tu, mai lah sini.






No comments:

Post a Comment